hemma.punt.nl
Familiebezoek

Als je in het buitenland woont dan wordt familiebezoek een kleine vakantie en feestje. Dit keer hadden we 2 dingen te vieren. Mijn ouders waren 45 jaar getrouwd en Thomas zijn vader werd 70. Goede reden voor een rit naar NL/Fryslân dus.

Dinsdagavond 27 mei om 19,30 uur vertrokken we richting Denemarken. Eigenlijk zouden we woendsdagmorgen vroeg om 5 uur vertrekken maar dit leek mij een meer relaxte optie. Om goed 23 uur kwamen we bij het hotel in Ringsted aan op het deense eiland Sjaelland. Lekker geslapen en de volgende ochtend na een heerlijk ontbijt verder richting Drenthe. Daar kwamen we om ca. 16.30 uur aan. Een afslag op de duitse snelwegen gemist anders waren we misschien nog wat eerder gearriveerd. Bij een tankstation eerst een kaart van Duitsland gekocht, ja wij zijn nog van die mensen die graag papier in handen hebben;-)

In het van der Valk hotel Spier in Dwingeloo vierden we de trouwdag van mijn ouders. Wederom heerlijk hotel met fijn gezelschap, lekker eten en zelfs een relaxavdeling met zwembad, sauna, etc.

Donderdagavond kwamen we in Warns aan, het dorp waar Thomas is geboren en wij samen 10 jaar gewoond hebben. Hier had ik een huis aan het water gehuurd. Nu we permanent in het bos wonen - vroeger zochten we in onze vakantie vaak de bossen op - verlangen we nu meer naar water.

Vrijdag hebben de 70e verjaardag van Thomas zijn vader gevierd. Leuk om allemaal samen te zijn en zelfs familieleden te zien die we na onze emigratie niet meer ontmoet hebben.

Zaterdag hadden we een dagje voor ons zelf. 's ochtends beetje de toerist uithangen bij de nieuwe sluis in Stavoren en rondlopen in Stavoren waar T en ik elkaar ontmoet hebben.

Nog even bij mijn Beppe langs geweest die op 93-jarige leeftijd nog steeds op zichzelf woont. Boodschappen gedaan (hageslag, stroopwafels, bami- nasimix, gehaktkruiden etc), achterlicht van de auto kapotgereden (nauwe straten hoor in NL) en 's avonds heerlijk met goede vrienden bijgekletst in een bootje op het water.

Zondagochtend om half 7 reden we weer richting Zweden. Een heerlijke korte vakantie met fijne ontmoetingen. Toch altijd weer het gevoel tijd te kort te hebben maar ik denk dat dat wel altijd zo zal blijven dus misschien moet ik dat maar gewoon accepteren dan.

In Duitsland nog even een stop bij de bordershop.

De reis ging voorspoedig. Alleen wat langzaam rijdend verkeer rond Kopenhagen en in Zweden op de E4 kwamen we in de file terecht. Er was eerder op de dag een ongeval gebeurd waarbij 2 doden zijn gevallen hoorden we 's avond op het nieuws. En dan ben je natuurlijk altijd blij dat je weer veilig thuis 'hemma' bent.

Iedereen bedankt voor de fijne dagen in Fryslân! kram uit Zweden